سه شنبه ۲۷ شهریور ۰۳

آموزش جدا کردن باتری از خودرو

مقالات قطعات یدکی خودرو های چینی

آموزش جدا کردن باتری از خودرو

۴ بازديد

باتری ۱۲ ولت خودرو یکی مهم ترین قطعات آن به حساب می آید. باتری مسئول ارسال برق به موتور استارتر میباشد تا در غایت سیستم جرقه‌زنی عمل کرده و موتور پر‌نور خواهد شد. این قطعه همینطور برق لازم تجهیزاتی همانند رادیو، اسپلیت و شیشه‌های برقی را در هنگامی که موتور خودرو بی سر و صدا میباشد و کلید در حالت ON جای‌دارد تأمین می‌نماید.

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

با اینکه باتری در نگاه اولیه خیلی به دیده نمی‌آید ولی التفات بالایی داشته و در شکل فساد نخواهید توانست خودرو را فارغ از امداد فرنگی پر‌نور نمائید.

لوازم یدکی چینی مشهد
ارتفاع قدمت باتری خودرو بسته به وضعیت متعدد در میان ۳ تا ۵ سال خواهد بود ولی برخی اوقات شاهد از عمل افتادن سریع‌خیس آن هستیم که علتش قادر است مواقعی همانند تخلیه شارژ، زخم فیزیکی و دینام وخیم باشد. باتری خودرو همینطور در شکل فراموش کردن بدون صدا کردن لامپ‌ها و به کارگیری از کولر گازی و رادیو در حین بدون صدا بودن موتور ارتفاع قدمت کمتری خواهد داشت. در بعضا مفاد قابلیت شارژ دوباره باتری و به کار گیری از آن وجود خواهد داشت ولی اکثر زمان ها باتری حاد را می بایست با مثال تازه بده بستان کرد.
به عبارتی‌طور که گفته شد، بعداز فساد یا این که نقطه نهایی قدمت باتری بدون چاره به بده بستان آن خواهید بود. شاید برخی اشخاص غیروابسته کردن باتری از خودرو را شغل مشقت بدانند ولی این‌سیرتکامل وجود ندارد و فرآیند سریع و بی آلایش‌ای دارااست. در واقع یکی‌از شایسته ترین تمرین‌های مالکان خودرو برای شناخت با قسمت‌های فنی خودرو به ردوبدل باتری مربوط میشود. در شرایطی که مشتاقید کیفیت غیروابسته کردن باتری از خودرو را حافظه بگیرید این نوشته‌ی علمی را دنبال فرمایید. اکثر باتری‌های استاندارد بکار رفته در خودروهای مدرن تحت کاپوت و در قسمت گوشه یا این که جلوی موتور قرار دارا‌هستند. احتمالاً باتری خودرو بالای یک سینی خرد و مربعی صورت نصب گردیده است. غیر وابسته کردن باتری از خودرو مستلزم علم توسعه یافته یا این که ابزار خاص وجود ندارد هرچند می بایست ابزارهایی همانند آچار ۸ یا این که ۱۰ را به هم پا داشته باشید. وقتی که موتور خودرو خموشی میباشد فرآیند ذیل را طی نمائید تا باتری را از خودرو جداگانه نمائید:

کاور قطب‌های باتری را کنار بزنید تا قابلیت دسترسی به قطب‌های مثبت و منفی وجود داشته باشد.
با وارفته کردن مهره مرتبط با قطب منفی باتری (کابل به رنگ مشکی)، آن را از باتری مستقل نمایید.
مهره مرتبط با قطب مثبت باتری (کابل قرمز) را نیز وا رفته کرده و آن را از باتری غیروابسته فرمائید.
درصورتی‌که باتری دارنده یک بست فلزی باشد مهره‌های مرتبط با آن را نیز گشوده نمائید تا این بست غیروابسته خواهد شد.
باتری دیرین را بلند کرده و از موتور غیروابسته نمایید.
موردها حافظه گردیده پروسه کلی غیروابسته کردن باتری از خودرو می باشند و برای اکثر خودروها بکار میروند. ولی عالی میباشد پیش از ایفا این عمل دفترچه راهنمای خودرو را نیز رسیدگی نمائید تا در شکل وجود موردی خاص از آن با خبر گردید. برای نصب باتری نو نیز روند حافظه گردیده را از انتها به نخستین طی فرمائید؛ ولی شاید برای شما این سؤال اتفاق افتاده باشد که چه وقتی نیاز به جداگانه کردن باتری از خودرو خواهید داشت. به‌طورکلی نیاز چندانی به‌این شغل وجود ندارد و در اکثر موردها صرفا وقتی نیاز به جداگانه کردن باتری میباشد که خودرو پر‌نور نمی شود و باتری وخیم گردیده است. با اینکه دلایل آغاز نخوردن ماشین متنوع میباشد البته یک کدام از رایج‌ترین آنها فساد باتری میباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.