سه شنبه ۲۷ شهریور ۰۳

در صورت ورود آب به باک سوخت خودروی دیزلی چه اتفاقی می‌افتد؟

۲ بازديد

آب و گازوئیل با یکدیگر ادغام نمیشوند هرچند کلیه سوخت‌های گازوئیل عرضه گردیده در کشورهای متعدد دارنده درصد بسیار یه خرده از آب میباشد که در طی پالایش وجود دارااست و می بایست دانست رطوبت باطن باک سوخت این خودروها خلل خاصی تولید نخواهد کرد البته در شرایطی که ترازو آب جان دار در باک خودروهای دیزلی به نقطه اشباع رسد واقعه دیگری صورت خواهد بخشید.

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

در‌این‌حالت‌ آب از گازوئیل جداگانه گردیده و به آب آزاد تبدیل می گردد. از آنجایی که آب چگالی بیشتری دارااست بدین ترتیب در کف باک ته‌نشین شود و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

لوازم یدکی چینی مشهد
همینطور سوخت گازوئیل یا این که دیزل دارنده خاصیت رطوبتی شبیه روغن ترمز را دارااست به سیرتکامل‌ای که رطوبت اتمسفر را جذب کرده و احتمال ارتقاء واحد سنجش آب درون باک بالا می‌رود؛ و این قضیه درباره سوخت‌های گازوئیل تولیدی بر مبنا اتانول بیشتر درستی می‌نماید چون استر متیل آنان همچون اسفنج آب را جذب می‌نماید. ورود آب به باطن باک سوخت خودروی دیزلی می تواند از روش نشتی مخزن یا این که لوله‌های سوخت شکل گیرد که انگیزه آن شاید آب‌وهوای نامساعد یا این که عدم کوشش مطلوب درپوش باک باشد.

آب مازاد داخل باک می تواند باقی‌مانده گازوئیل درون باک را کثیف نماید هرچند این صرفا قسمت کوچکی از مشکلاتی میباشد که چهره خواهد بخشید. در‌این‌حالت‌ شاهد خوردگی و زنگ‌زدگی باک سوخت خواهید بود که قادر است باعث به گرفتگی فیلترهای سوخت، زخم دیدن انژکتورها و… خواهد شد. همینطور باکتری‌ها، جلبک‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌ها نیز درون باک پرورش خواهند کرد و اسیدهای مضر و یا این که زیست‌عده را ساخت‌و‌ساز می‌نمایند که به شدت روی چگونگی سوخت تأثیر منفی نهاده و کارایی فیلترها، انژکتورها و بقیه قطعات سیستم سوخت‌رسانی را با ایراد مواجه می‌سازد.

ولی نشان‌های وجود آب در باک سوخت خودروی دیزلی چیست؟ او‌لین نشان پر‌نور شدن لامپ هشدار وجود آب در سوخت خواهد بود. این لامپ معمولاً به رنگ قرمز رنگ میباشد و آرم آن در خودروهای متفاوت فرق می‌نماید. پر‌نور شدن این لامپ در طول رانندگی خبر بدی برای صاحب و مالک خواهد بود چون سنسورها وجود آب در گازوئیل را تشخیص داده‌اند. از سایر نشان‌های وجود آب در باک می‌قدرت به کوشش ضعیف موتور، کاهش عجله، به دور آهسته خشن موتور، شروع مشقت بار و خروج دود مشکی یا این که سپید زیاد از اگزوز اشاره نمود. در شرایطی‌که بعد از سوخت‌گیری لامپ هشدار موردبحث پر‌نور شد سریعاً خودرو را متوقف کرده و موتور را خموشی نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.