سه شنبه ۲۷ شهریور ۰۳

آموزش SUV مخفف چیست و چه معنایی دارد؟

مقالات قطعات یدکی خودرو های چینی

آموزش SUV مخفف چیست و چه معنایی دارد؟

۴ بازديد

دنیای خودرو آکنده‌از سرواژه‌های دیدنی و مرموز میباشد؛ برای مثالً EV مخفف وسیله نقلیه برقی، ABS مخفف ترمز ضد قفل و SRS مخفف سیستم مهار کامل کننده میباشد.لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد یک کدام از رایج‌ترین و مشهورترین مخفف‌های خودرویی را می‌قدرت SUV دانست هرچند بعضا اشخاص با این سرواژه آشنا نیستند و به همین خیال و خاطر تصمیم گرفتیم به نظارت آن بپردازیم.

اکستریم VX

SUV مخفف عبارت sport utility vehicle در معنای “وسیله نقلیه اسپرت و کاربردی” میباشد و طیف وسیعی از خودروها با فضای توشه سنجیده و توانگری آفرود مطلوب را مشتمل بر می‌گردد.لوازم یدکی چینی مشهدسرواژه SUV در مملکت ما بیشتر با عبارت “شاسی‌بلند” شناخته می‌گردد هرچند می بایست دانست اکثر SUV ها دارنده سیستم چهار چرخ مشوق میباشند و در سال‌های اخیر محبوبیت متعددی یافته‌اند. بر طبق داده‌های ماشین کرایه ای میان‌المللی انرژی، خودروهای خاطر گردیده در سال ۲۰۲۳ سهم حدود ۵۰ درصدی از مجموع فروش خودروهای صفرکیلومتر عالم را به خویش تخصیص داده‌اند. خودروسازان آمریکایی هم از مزیت سیاست‌گذاری اداره انرژی این سرزمین در کلاس‌بندی SUV ها تحت عنوان تراک های مدل‌وزن استعمال کرده‌اند. این کلاس‌بندی مطابق استانداردهای مصرف سوخت میانگین و از سال ۲۰۱۱ انجام شده و همین غلط سبب گردیده خودروسازان بتوانند استانداردهای مربوطه را پاس کرده و درعین‌درحال حاضر به عطش مصرف‌کنندگان در خرید خودروهای گرانقدر‌خیس جواب دهند.


مبنی بر گزارش‌ها، میان ۱۰۰ و ۵۰۰ خودروی دوستداشتنی عالم در سال ۲۰۲۳ تعداد ۵۰ و ۲۲۰ SUV چشم می گردد. تاریخچه این خودروها به سال ۱۹۳۵ و معرفی شورولت کرایل سابربن بازمی‌خواهد شد. سابربن هم‌فعلا در نسل دوازدهم خویش جای‌دارد و جزو دیرین‌ترین اسم‌های دنیای خودروست. تویوتا هم در سال ۱۹۵۸ لندکروزر را راهی بازار ایالات متحده کرد و در دهه ۶۰ میلادی شورولت بلیزر و اینترنشنال هاروستر اسکات به جرگه شاسی‌بلندهای بازار ایالات متحده پیوستند. اکنون SUV ها در بعد ها و گونه های متفاوت و از سبک‌های ساب کامپکت و کامپکت موسوم به کراس اور تا هیولاهای فول سایز همانند سابربن و تویوتا سکویا ساخته میگردند.


به عبارتی‌طور که میدانید استقبال از خودروهای شاسی‌بلند در سال‌های اخیر به شدت بالا رفته و بر پایه ی گزارش فعالیت اند درایور، بین ۱۲ خودروی پرفروش نصفه نخستین سال جاری ۴ خودرو از نوع SUV بوده‌اند و ۳ کراس اور فی مابین ۱۰ خودروی نخستین جدول فروش بازار ایالات متحده چشم می شوند. تویوتا راو ۴ با فروش حدود ۲۵۰ هزار دستگاهی بعد از وانت‌های فورد محرمانه F و شورولت سیلورادو قرار داشته و هوندا CR-V نی به فروش حدود ۲۰۰ هزار دستگاهی رسیده میباشد. نیسان روگ نیز فروش بیش تر از ۱۴۱ هزار دستگاهی را تصویب کرده و جیپ گرند چروکی با فروش حدود ۱۰۷ هزار دستگاهی در جایگاه دوازدهم فروش جا خوش نموده است. ریشه‌های گرند چروکی به سبک XJ چروکی که در سال ۱۹۸۴ معرفی شد بازمی‌خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.