سه شنبه ۲۷ شهریور ۰۳

دلایل جا نرفتن دنده گیربکس اتوماتیک در زمان روشن بودن موتور چیست؟

۴ بازديد

گیربکس اتومات در یک‌سری دهه اخیر تماماً تکامل یافته و گونه های گوناگون آن مشمول مثال‌های دوکلاچه و CVT ساخت و ساز گردیده‌اند. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد ولی هنوز هم شاهد استعمال از قطعات الکتریکی، هیدرولیکی و مکانیکی متعددی در گیربکس‌های اتومات هستیم که ابهام متعددی دارا هستند و با همیاری یکدیگر شغل بده بستان دنده‌ها سوای دخالت راننده را اعمال میدهند.لوازم یدکی چینی مشهد برخلاف گیربکس دستی که مستلزم مهارت راننده برای هماهنگی سرعت موتور با دنده مطلوب میباشد، گیربکس خودکار کلیه امور را جاری ساختن می دهد و صرفا کاری که راننده بایستی ایفا دهد گزینش موقعیت D یا این که R و آنگاه فشار دادن پدال گاز میباشد؛ ولی همچون گیربکس دستی، گونه های خود کار هم مستلزم نظارت و خدمت عصر‌ای و همینطور ردوبدل روغن گیربکس میباشند تا عملکردی بی‌نقص داشته باشند.
مهمترین نشان از نیاز گیربکس اتومات به خدمت و مراقبت را می‌قدرت جا نرفتن دنده گیربکس بعداز پر‌نور کردن موتور میباشد. در اینگونه حالتی حتی در‌صورتی‌که پدال گاز هم فشرده گردیده و بدور موتور بالا برود هم خودرو جنبش نخواهد کرد. این شرایط با پر‌نور شدن لامپ نظارت هم پا میباشد و خبر از وجود یک ایراد می دهد. معمولاً اینگونه مشکلی با تعمیر گیربکس و به کارگیری از روغن نو رفع می‌گردد البته درین نوشته‌علمی میخواهیم به مهم ترین دلایل جا نرفتن دنده گیربکس خود کار در حین پر‌نور بودن موتور اشاره کنیم.

روغن گیربکس آلوده و بی‌چگونگی
همچون روغن‌موتور که از قطعات داخلی حفظ کرده و دمای آنان را کاهش میدهد، روغن گیربکس نیز همین وظایف را جاری ساختن خواهد بخشید. روغن گیربکس مایعی هیدرولیک میباشد که به گیربکس اذن بده بستان دنده‌ها را با سرگرم کردن کلاچ‌ها می دهد. در صورتی این مایع آلوده و کثیف گردیده و چگونگی خویش را از دست دهد می تواند روی بضاعت و توان گیربکس در ردوبدل دنده تأثیر منفی نهاده و منجر لرزش‌های ناخواسته و سروصداهای مازاد خواهد شد. همینطور داغ کردن گیربکس نیز قادر است به انگیزه فساد روغن باشد. خلال این، روغن گیربکس آلوده سبب ساز زخم دیدن قطعات آن نیز شود. در‌حالتی که خودرو بعداز قرار دادن گیربکس در موقعیت D تکان نمی‌نماید می بایست موتور را خموشی کرده و واحد سنجش روغن گیربکس را رسیدگی نمائید. برای این شغل میله منحصربه‌فرد اندازه‌گیری روغن گیربکس را از مکان خویش بیرون فرمایید و رنگ آن را نیز پژوهش فرمائید. در حالتی که رنگ روغن گیربکس مشکی یا این که قهوه‌ای بود و بوی سوخته می‌بخشید می بایست آن را سریعاً ردوبدل نمایید.

عدم بده بستان روغن بی‌چگونگی و آلوده و کثیف می تواند سبب فساد شیر برقی و سوپاپ‌های درون گیربکس گردد. روغن گیربکس بایستی با نرمی آحاد در لوله‌های پایین‌فشار گیربکس جنبش نماید تا فعالیت ردوبدل دنده‌ها شکل بگیرد. شیر برقی و سوپاپ‌ها اینگونه امری را میسر میسازند. به محض اینکه شما موقعیت D را گزینش نمائید گیربکس بایستی او‌لین دنده را سرگرم نماید ولی در صورتی‌که روغن گیربکس آلوده بوده یا این که قطعات مذکور وخیم باشند، احتمالاً این شغل با تأخیر انجام شده و یا این که ابداً شاهد جا نرفتن دنده گیربکس خودکار خواهید بود. بایستی دانست پژوهش و ردوبدل شیر برقی، سنسورها و سوپاپ‌ها مستلزم بالا بردن خودرو و خالی کردن روغن گیربکس میباشد. برخی اوقات حتی می بایست گیربکس از موتور مستقل خواهد شد که بی شک کلیه این مفاد میتوانند هزینه بالایی را به صاحب و مالک زور کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.