سه شنبه ۲۷ شهریور ۰۳

کاهش فشار روغن موتور؛ دلایل، راه‌کار و هر آنچه باید دانست

۳ بازديد

اکثر رانندگان میدانند که روغن موتور عنصری حیاتی برای پیشرانه‌های باطن‌سوز میباشد.لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد روغن موتور خیر صرفا تحت عنوان جاری شغل بازی نقش می‌نماید بلکه به قطعات متحرک داخلی اذن می دهد تا فارغ از اصطکاک در کنار یکدیگر فعالیت نمایند.لوازم یدکی چینی مشهد روغن موتور همینطور گرمای ناشی از تحرک قطعات را به خارج هدایت کرده و بازدارنده جراحت دیدن آنها می گردند. این روغن به لطف دو فاکتور کلیدی ویسکوزیته و فشار می تواند همت خیر داشته باشد. ویسکوزیته به مقاومت یک مایع در قبال روان شدن گفته می گردد. فشار روغن نیز میتواند مقیاسی از معیار نیروی مورد نیاز برای جابجایی مایع در پیشرانه را ارائه نماید. در صورتی‌که فشار خیلی زیر باشد روغن نخواهد توانست به همه قطعات رسد و براین اساس شغل جاری کاری به خیر جاری ساختن نخواهد شد. در حالتی که فشار خیلی زیاد گردد گرمای مازاد میتواند باعث به از عمل افتادن پیشرانه خواهد شد. هر دو نمایش زخم وسیعی به قلب تپنده وسیله نقلیه وارد خواهد کرد.
اکثر خودروها دارنده سنسوری می‌باشند که فشار روغن درون موتور را اندازه میگیرد. این سنسور داده‌ها به مغز خودرو می‌فرستد و داده ها نتایج نیز از روش نشانگر ویژه در پشت آمپرها به استحضار راننده میرسد. در شرایطی که آمپر روغن موتور ناگهان افت نماید به احتمال زیاد فشار روغن موتور بسیار زیر میباشد؛ البته چه عواملی سبب پایین آمدن فشار روغن موتور میشوند؟ خطاها متنوعی میتوانند این قضیه را رقم بزنند و ما می خواهیم در‌این نوشته‌ی علمی به ریشه‌های نقص‌ و راه حل‌های رفع آن ها بپردازیم.

پایین آمدن فشار روغن موتور
نادر بودن روغن موتور
یکی دلایل مهم پایین آمدن فشار روغن موتور به معدود بودن سطح روغن باطن پیشرانه مربوط می شود. درصورتی که پیشرانه فاقد ترازو صحت از روغن باشد قابلیت و امکان محافظت فشار کافی وجود نخواهد داشت. به عبارتی‌طور که گفته شد روغن موتور نقشی مهم در کارکرد درست موتور خودرو داراست و در صورتی‌که ترازو آن خیلی نادر باشد خیر فقط فشار روغن معدود میشود بلکه احتمال جراحت دیدن قطعات و داغ کردن موتور نیز وجود داراست. بدون‌شک تعمیر موتور هزینه متعددی را در بر دارااست و به همین خیال و خاطر بایستی همواره سطح روغن موتور را تحقیق نمایید. ولی دست اندرکاران گوناگونی می توانند منجر پایین آمدن روغن موتور شوند که مثلا آن ها می‌اقتدار به نشتی روغن و مصرف بیشتراز اندازه روغن در موتور اشاره نمود. اما افزودن روغن به موتور عمل بی آلایش‌ای بوده و کافی میباشد کاپوت را بالا زده و میله منحصر به فرد اندازه‌گیری روغن را نگاه فرمائید. درصورتی‌که واحد سنجش روغن خیلی نادر بود واحد سنجش یه خرده از آن را تا مجال وصال نشانگر به حال و روز مطلوب اضافه فرمایید. در حیث داشته باشید که وسعت متعددی از روغن را به ناگهان به موتور اضافه نکنید.

به کارگیری از روغن موتور نامناسب برای خودرو
ویسکوزیته روغن نقش مهمی انجام می‌نماید. همینطور بایستی دانست هر پیشرانه خصوصیت‌های خاص خودش را دارااست و می بایست از روغن موتور مطلوب آن مصرف شود. با اینکه بخش اعظمی از پیشرانه‌ها میتوانند با روغن‌های دارنده ویسکوزیته مختلف فعالیت نمایند البته بایستی از روغنی که کمپانی تولیدکننده خودرو پیشنهاد کرده بهره مند شد. یکی‌از اثار به‌کارگیری روغن نامناسب در خودرو افت فشار روغن میباشد که میتواند مشکلاتی مثلا خلل در شروع میل کردن، داغ کردن و حتی شکستن قطعات داخلی را به دنبال داشته باشد. با تحقیق دفترچه راهنمای خودروی خویش خواهید توانست از نوع مطلوب روغن موتور استحضار پیدا نمایید. در شرایطی‌که به‌طور تصادفی از روغن نامناسب برای موتور خودروی خویش استعمال کردید خیلی نگران نباشید چراکه رفع آن شل میباشد و می بایست سریعاً راهی بده بستان روغن گردید تا با ردوبدل روغن قبل از مثال مطلوب خودروی شما به کارگیری نماید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.