پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

حالت لیمپ Limp Mode خودرو چیست و چرا فعال می‌شود؟

مقالات قطعات یدکی خودرو های چینی

حالت لیمپ Limp Mode خودرو چیست و چرا فعال می‌شود؟

۱ بازديد
هنگامی که پشت دستور خودرو نشسته‌اید سیستم‌های متنوعی همانند موتور، سیستم برق و سوخت‌رسانی و اگزوز با یکدیگر همیاری می‌نمایند تا شمارا به مقصد برسانند. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد بخش اعظمی از خودروهای لاکچری مدرن به بیش تر از ۱۰۰ سنسور مجهز گردیده‌اند تا کلیه‌چیز از فشار باد لاستیک‌ها گرفته تا واحد سنجش مایعات موتور را تحقیق نمایند. لوازم یدکی چینی مشهد اما شاید ندانید که خودروهای امروزی مدرن به حدی هوشمند میباشند که خیر صرفا میتوانند خطاها فنی را تشخیص دهند بلکه توانگری حفظ از خویش را نیز دارا‌هستند.

وضعیت لیمپ Limp Mode در واقعیت پیکربندی سوله‌ای میباشد که حین تشخیص یک ایراد دورازشوخی به وسیله ECU فعال می گردد و آن گاه توان برخی سیستم‌های خودرو و کارایی آن را محصور می‌سازد. با این عمل از زخم دیدن بیشتر خودرو پرهیز گردیده و به راننده پیشنهاد میگردد که سریعاً به نمایندگی مجاز مراجعه نماید. در برخی موردها شرایط لیمپ میتواند به خیال اشتباهات کوچکی همانند فساد یک سنسور فعال گردد؛ ولی در اکثر مفاد شاید خلل حادتری همانند تک عمل کردن موتور، زخم دیدن دیسک و شیت کلاچ، فساد سیستم خنک کاری و… سبب ساز میگردند این وضعیت فعال شود.


از آنجایی که راننده بلافاصله متوجه نخواهد شد چه عاملی سبب ورود خودرو به شرایط لیمپ گردیده، بدین ترتیب می بایست همواره با دیدن اولی هشدارها به پندار رفع ایراد بود؛ ولی سؤال این میباشد که خلق خودرو در وضعیت لیمپ چه طور میباشد؟ در این‌حالت تفاوت‌های واضحی را مشاهده خواهید کرد. احتمالاً در پشت آمپر خودرو یک اشتباه یا این که لامپ هشدار پر‌نور گردیده و لامپ بررسی نیز فعال شود. اگرچه دلایل متعددی برای پر‌نور شدن لامپ ارزیابی وجود دارا‌هستند البته در شرایطی‌که متوجه پر‌نور شدن این لامپ و فعال شدن موقعیت لیمپ شدید احتمالاً اختلال حادی برای خودرو به وجود آمده میباشد.

وضعیت لیمپ Limp Mode
اکثر خودروهای امروزی همینطور دارنده نشانگر هشدار و پیام‌های خطایی می‌باشند که ورود وسیله نقلیه به موقعیت لیمپ را اعلام می‌نمایند. شاید درین موقعیت تجهیزاتی همانند رادیو، نمایشگر لمسی و اسپلیت بی سروصدا شوند. با انقطاع برق این سیستم‌های غیرضروری، فشار کاری موتور و باتری کاهش خواهد یافت. ضمن این سواری خودرو در وضعیت لیمپ نیز بسیار متعدد خواهد بود و راننده نخواهد توانست به دور موتور را بالا برنده شود. همینطور شاید گیربکس خودرو دنده را ردوبدل نکند و فقط اذن رانندگی آهسته و معدود سرعت را چهت نیل به محلی امن بدهد. با عدم بده بستان دنده سرعت خودرو محصور باقی میماند و براین اساس موتور هم پایین‌فشار قرار نمی‌گیرد. با اینکه اینگونه عملکردی نشانه دهنده یک خلل دورازشوخی خواهد بود ولی وضعیت لیمپ هم به پرهیز از زخم بیشتر خودرو یاری کرده و هم از زخم دیدن سرنشینان خودرو و دور‌وبری ها نیز خودداری می‌نماید. بدیهی میباشد که فساد موتور و اجزای آن در سرعت‌های بالا خطرناک میباشد و موقعیت لیمپ Limp Mode اینگونه وضعیتی را محصور می‌سازد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.