شنبه ۰۵ آبان ۰۳

چه عواملی بر طول عمر توربو تأثیر می‌گذارند؟

مقالات قطعات یدکی خودرو های چینی

چه عواملی بر طول عمر توربو تأثیر می‌گذارند؟

۱ بازديد

وقتی که از کریس کامبوریس رئیس کمپانی توربو دایرکت درخصوص برهان از فعالیت افتادن توربوشارژرها سؤال کردیم وی اذعان کرد: لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد“توربوها بسیار مطمئن میباشند.” سازه به گفته‌ی وی، در ۲۰ سالی که مشغول صنعت توربو میباشد و آنالیز‌های متعددی اجرا داده، صرفا چندین گزینه باعث به مراجعه به گارانتی شد‌ه‌است. اکثر ایرادات توربوها به فاکتورهای بیرونی مربوط می گردند. توربو قطعه‌ای حساس بوده و در‌حالتی که از آن محافظت نشود همچون دیگر قسمت‌های دیگر می تواند از شغل بیفتد.

پیش‌مورد
استعمال از توربوشارژر در پیشرانه به مراد کاهش وسعت آن فارغ از از دست رفتن اقتدار شکل می گیرد و درعین‌حالا مزیت کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های مضر هم به دست می آید.
لوازم یدکی چینی مشهد توان پیشرانه ذیل تأثیر ترازو هوایی میباشد که در فرآیند احتراق به دست میاید. هرگونه تزریق سوخت مازاد در شرایطی که که هوای بیشتری وجود نداشته باشد در معنای اتلاف آن خواهد بود و این قضیه به ویژه در ارتباط پیشرانه‌های بنزینی با نسبت سوخت/بنزین اثبات مصداق بیشتری دارااست. توربو را می‌قدرت همچون یک پمپ هوا در حیث گرفت که برای تراکم هوای ورودی از انرژی تلف گردیده‌ی اگزوز به کارگیری می‌نماید. توربو این هوا را به باطن محیط‌های احتراق می‌فرستد و آنجا سبب میشود سوخت به ترازو بیشتری بسوزد.

توربوشارژر چه‌طور شغل می‌نماید؟
در بالا بایستی بیان کرد سوپاپ اگزوز گشوده گردیده و انرژی احتراق باقی‌مانده (گرما و فشار) به درگاه‌های اگزوز آزاد می گردند.
گاز اگزوز بیرون گردیده به لطف توربین توربوشارژر می‌رود و با گردش شفت توربوی متصل به کمپرسور توربو منجر فایده‌گیری از انرژی می شود.
کمپرسور به نوبه‌ی هوای نو را از سیستم ورودی هوا اخذ کرده و فشار را در منیفولد جذب به بالای فشار اتمسفریک میرساند. بعداز آن اینترکولر وارد بازی گردیده و با خنک کردن هوای جدید سبب ارتقاء بازده میگردد. این هوای خنک تراکم بیشتری داشته و وارد منیفولد جذب می گردد.

پیشرانه هوای خاطر گردیده را فراتر از فشار اتمسفریک اخذ می‌نماید و براین اساس اکسیژن بیشتری وارد محیط‌های احتراق میشود. ترازو اکسیژنی که وارد این نصیب می‌گردد بیشتر از ترازو اکسیژن دریافتی پیشرانه‌های تنفس طبیعی با حجمی شبیه می باشد.

قطعات توربو
یک توربو از قطعات متعددی که با متریال ویژه تشکیل شده‌اند تشکیل می‌گردد. قطعات حافظه گردیده به‌این خیال از مواد مخصوصی ساخته میگردند گه بتوانند در قبال دمایی که تا ۱۰۰۰ سکو سانتی گراد هم میرسد دوام داشته باشند. همینطور قطعات چرخشی میتوانند بدور ۲۰۰ هزار در هر دقیقه هم برسند که همین دستور استحکام بالایی را طلب می‌نماید. به همین خیال و خاطر همه قطعات چرخشی به‌شکل جدا بالانس میشوند.
در غایت هم هاب چرخشی مرکزی بالانس میگردد تا مرتبه‌ی مطلوب آن پیدا خواهد شد. بالانس این قطعه با دستگاهی شبیه دستگاه بالانس چرخ شکل میگیرد. تهیه پایانی نیز با حذف متریال جزئی روی شفت شکل می گیرد. قطعاتی که درپی شمرده می گردند از لحاظ قابلیت و امکان اعتقاد یک توربو عنایت متعددی دارا‌هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.