شنبه ۰۵ آبان ۰۳

آشنایی با انواع مختلف سیستم‌های چهار چرخ محرک

مقالات قطعات یدکی خودرو های چینی

آشنایی با انواع مختلف سیستم‌های چهار چرخ محرک

۱ بازديد

کلیه سیستم‌های چهار چرخ پاداش طرز فعالیت یکسانی ندارند. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد ما تفاوت‌های اصلی این سیستم‌ها و کیفیت تفاوت آنها روی رانندگی در باطن و بیرون جاده را تحقیق کرده و تفصیل داده‌ایم.

چهار چرخ پاداش. آحاد چرخ پاداش. سیستم‌های تک تک یا این که نصفه‌وقت… واژه و کلمه‌شناسی قادر است حیران کننده باشد مخصوصاً وقتی که شما اسم‌های مخصوصی زیرا کواترو، ۴Motion و ۴Matic را بدین قصه اضافه می کنید. در اصلً یکی هدف ها مشترک همگی این سیستم‌ها ارائه نیروی پاداش (گشتاور) به همه چرخ‌ها به مراد ارتقاء کشش است. لوازم یدکی چینی مشهد درپی تفاوت شیوه‌های جابجایی گشتاور پیشرانه به چرخ‌ها را سرویس شما عزیزان تفصیل می دهیم.
اولی خودروی چهار چرخ محرکی که دارنده پیشرانه احتراق داخلی نیز بود تیتر او‌لین خودروی هیبریدی را نیز یدک می کشد. فردیناند پورشه خودروی لونر-پورشه خویش را در سال ۱۸۹۹ و در وین برای لودویگ لونر پیاده سازی کرد و ایجاد کرد و این خودرو دارنده چهار پیشرانه الکتریکی بود که نیرو را به هر چرخ منتقل می کرد و پیشرانه بنزینی نیز کوشش ژنراتور را داشت.

او‌لین خودروی چهار چرخ پاداش با یک پیشرانه احتراق داخلی که وظیفه نیرورسانی به چرخ‌ها را بر ذمه داشته باشد اسپایکر ایجاد کرد تا این خودرو در سال ۱۹۰۳ در مسابقه پاریس تا مادرید کمپانی نماید.
اگرچه یک‌سری خودروی نظامی چهار چرخ مشوق نیز تشکیل شده بود ولی اولی خودروی ساخت انبوه مجهز به‌این سیستم جیپ CJ-2A 1945 (جیپ غیرنظامی) اسم داشت.

نصب سیستم چهار چرخ مشوق در خودروهای سواری ایجاد انبوه فرصت متعددی بود و این توشه لئون سوبارو در سال ۱۹۷۲ بود که‌این تیتر را به خویش تخصیص اعطا کرد. در سال ۱۹۸۰ آئودی کواترو معرفی شد و این یک انقلاب در رالی محسوب می شد. از اولی باری که خودروی مجهز به کواتروی آئودی در سال ۱۹۸۳ پیروز گردیده هیچ خودروی تک دیفرانسیل نتوانسته میباشد برنده این میدان باشد.

اصول مهم
گشتاور لحظه‌ای بوسیله پیشرانه احتراق داخلی و در گرایش‌لنگ ارائه می شود. بعد از آن این گشتاور از روش گیربکس، جایی که دنده‌های هنگفت تحت عنوان یکسری موازی کننده‌ها کار می‌نمایند به چرخ‌ها رسول می‌گردد. درحال حاضر این گشتاور در شفت خروجی گیربکس و قبل از وصال به کلیه چرخ‌ها در دسترس میباشد. این مسئله به نوعی به رابطه کلیه چرخ‌ها به خروجی گیربکس دلالت دارااست البته این آیتم را ابعاد توضیح خوا هیم بخشید.
ایراد این میباشد که همگی چرخ‌ها با یک سرعت نمی‌چرخند مخصوصاً هنگامی که خودرو در درحال حاضر عبور از پیچ بوده و چرخ‌های باطن پیچ مسافت کمتری را نسبت به چرخ‌های بیرونی طی می‌نمایند. این مؤلفه در اکسل‌های جلو و عقب به خواسته هماهنگ شدن با تغییر و تحول سرعت پیاده سازی گردیده و ما آن را به اسم دیفرانسیل میشناسیم؛ بدین ترتیب همه خودروهای چهار چرخ جایزه مستلزم دستکم دو دیفرانسیل میباشند، یک کدام از برای جلو و یکی‌از برای عقب.
نهایتاً دو رغبت لنگی که‌این گشتاور را به اکسل‌های جلو و عقب می‌فرستند بسته با‌گاز میانگین چرخ‌ها در هر اکسل شاید با سرعت‌های متفاوتی بچرخند؛ بدین ترتیب یک دستگاه دیگر به مراد پوشش این تفاوت مورد نیاز میباشد. اما وقتی که خودرو صرفا در طول لغزش و پیشگیری از جراحت نیز به دستگاه حافظه گردیده نیاز خواهد داشت.

گونه های سیستم‌های کل چرخ جایزه
سیستم چهار چرخ مشوق مستمر
وقتی که سیستم موردنظر به‌طور همیشگی گشتاور را به کلیه چرخ‌ها برساند بایستی یک قفل دیفرانسیل به خواسته پوشش تفاوت سرعت در میان دو اکسل وجود داشته باشد. این به خیال و خاطر خلا مورد انقطاع سیستم تک تک چرخ پاداش در طول حضور در سطوحی همانند قیرپاشی گردیده است.
اجزای اساسی: سه دیفرانسیل که دو عدد روی اکسل‌ها بوده و یکی از نیز به‌شکل مرکزی میباشد. پیشرانه می تواند به‌شکل عرضی یا این که طولی نصب گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.