معمولا کارشناسان در نصیب نظارت خصوصیات فنی خودروها، یکیاز مهمترین مواقعی که آیتم عیب گیری و نظارت قرار میدهند سیستم تعلیق خودرو میباشد. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد برخی می بینیم که ضعف یا این که قوت سیستم تعلیق خودروها، دلیلی اساسی برای نخریدن یا این که فراهم نمودن آن ها میباشد. ولی این سیستم تعلیق چیست، چه وظایفی دارااست و چرا اینگونه نقش گزینش کنندهای در حیث کارشناسان نسبت به یک خودرو اعمال مینماید؟ میخواهیم به زبانی معمولی همگی این موردها را پژوهش کنیم و در غایت به گونه های سیستم تعلیق بپردازیم. در صورتیکه عشق به بیشتر فهمیدن درباره این مورد دارید با ما یاروهمدم باشید.
سیستم تعلیق خودرو چیست و چه وظایفی دارااست؟
سیستم تعلیق یا این که فنربندی خودرو (SUSPENTION) بخشی از خودرو میباشد که بازدارنده از جابجایی ارتعاشات و جنبشهای ناشی از تکان خودرو روی سطح ها ناهموار به بدنه در درحال حاضر جنبش و سرنشینان میشود. لوازم یدکی چینی مشهد بدنه در اینجا در معنای اتاق، شاسی و آحاد متعلقات آن میباشد. این سیستم که مشمول قطعات مهم فنرها، یاری فنرها، ردیفهای نگهدارای و چرخها میگردد و اتصال چرخها و محورهای عقب و جلو را با شاسی برقرار مینماید، دو وظیفه اساسی دارااست؛ یکی از اخذ جنبشها، ارتعاشها و نوسانهایی که از تکان در سطح های متعدد جاده به چرخها وارد میشود و دیگری افزایش تلاش چرخها و ساخت و ساز اصطکاک مطلوب لاستیک آنها با سطح جاده و در فیض در اختیار گرفتن شلخیس خودرو.
این دو اما مهم ترین وظایف سیستم تعلیق خودرو میباشند که از اولِ تشکیل داد خودروهای بنزینی به صورت فعلی برای آنها در حیث دریافت شد. به گذر زمان فرصت، با گسترش صنعت خودروسازی این وظایف اضافه و به دنبالش سیستمهای تعلیق بغرنجخیس و متنوعخیس شدند. مثلا سیستم تعلیق در خودروها، ضمن حمایت ادب و راحتی سرنشینان و راننده، موجب بالا رفتن قدمت قطعات میشود. به این دلیل که، جابجایی ضربات ناشی از جنبش به بدنه و متعلقاتش منجر تکان بیشتراز حد قطعات و سرگرم شدن آن ها با یکدیگر می شود که کاهش قدمت اثر گذار و استهلاک بیشتراز حد آنانرا پیرو دارااست.
همینطور در پیاده سازی سیستمهای تعلیق دو حق تقدم اصلی قبل از هر چیز در حیث گرفته میگردند؛ بهبود سواری و ارتقا قابلیت و امکان هدایت و در اختیار گرفتن خودرو. البته این دو حق تقدم همواره در ناهمخوانی می باشند. بهاین معنا که بهبود یکیاز موجب ضعف دیگری میگردد و بالعکس. دیگر وظیفه سیستم تعلیق محافظت تعادل خودرو حین تکان میباشد. بنابراین که با تغییر تحول ترازو وزن وارداتی به هر چرخ و تغییر و تحول نقطه ثقل خودرو، تعادل آن محافظت خواهد شد. که در صورتیکه اینطور نباشد با ورود به پیچها پایداری آن متزلزل گردیده و مبتلا انحراف میشود. مراقبت طول خودرو به طور اثبات و تهیه و تنظیم نشر وزن آن در میان چرخها به صورتی که تعادلش محافظت گردد از سایر وظایف سیستم تعلیق میباشد.
استهلاک و حفظ از سیستم تعلیق
مجموعاَ، تعدادی نشان در خودرو قادر است خبر از فساد سیستم تعلیق خودرو بدهد. وجود روغن روی یاری فنرها و BOSCHها، صدای زیاد قطعات و کوبش بیش تر از حد خودرو هنگام عبور از سطح های ناهموار، از علائم اثبات نقص همت سیستم تعلیق میباشند. ارتفاع قدمت سیستم فنربندی بسته به مسیرهای رانندگی داراست و چگونگی قطعات، البته برای ارتقا ارتفاع قدمت این سیستم عالی میباشد خدمتهای زمانای آنها به ازای پیمایش هر ۶۰هزار کیلومتر شکل گیرد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر