یکشنبه ۱۴ بهمن ۰۳

آموزش شیم بندی سرسیلندر

مقالات قطعات یدکی خودرو های چینی

آموزش شیم بندی سرسیلندر

۷ بازديد

شاید قصد نداشته باشیم یک کارشناس و یا این که تعمیرکار خودرو شویم و شاید هم پیگیر یادگیری تعمیر بخش‌های متعدد اتومبیل گردیده باشیم و بخواهیم به صورت حرفه ای دراین باره شغل کنیم. لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد در هر دو شکل عالی میباشد با چندین از فراگیری‌ها آشنا شویم. فراگیری شیم بندی سرسیلندر یکی‌از مهارت‌هایی میباشد که در خودرو آیتم استعمال در کشور‌ایران بسیار کاربرد داراست و می بایست علم و مهارت ایفا آن را تحت عنوان یک خودرو سوار و مکانیک فعالیت در پرونده مهارت‌های خویش بگنجانیم. لوازم یدکی چینی مشهد یکی نصیب‌های اصلی در خودروهای گزینه به کار گیری ما که به خیال مصرف مداوم نیاز به خدمت داراست سرسیلندر ماشین میباشد. کوشش می کنیم مرحله به مرحله فرآیند شیم بندی سرسلیندر را با هم بیاموزیم.

گام اولیه:

بادامک و استکانی سوپاپ
اولیه از تمامی بایستی به خاطر داشته باشیم که برای یکی نصیب‌های شیم بندی سرسیلندر بایستی فعالیت فیلرگیری را ایفا دهیم و برای این عمل، موتور می بایست تماما سرد باشد. برای اجرا قدم اولیه شیم بندی بایستی مقدار خلاصی دایره‌ای که در میان اساس بادامک یعنی بخش پایینی بادامک که صاف میباشد را با استکانی سوپاپ اندازه گیری کنیم و بدانیم که سازه بر آن چه که خودروسازان گفته‌اند، واحد سنجش خلاصی در‌این نقطه می بایست میان 15 تا 25 باشد و برای بخش سوپاپ دود، این اندازه بایستی بین 35 تا 45 باشد. بعداز این که از خنک بودن موتور اعتقاد و باور نتیجه ها کردیم، برای فیلر گیری می بایست اعتنا کنیم که دایره محور بادامک به صورت عمودی روی استکانی سوپاپ قرار گرفته باشد. پیش از آغاز فیلر گیری بایستی کپه‌های سوپاپ را محکم کنیم و از سفت بودن آن‌‌ها مطمئن شویم. این اصلی که کپه‌ها پیش از ایفا فیلرگیری بایستی محکم باشند تا آن اندازه مداقه داراست که سوای سفت بودن‌شان، کار فیلرگیری به نیکی جاری ساختن نمی شود و سود دلخواه نتیجه ها نمی شود. برای این که شمردن تعداد کپه‌های سوپاپ از دست تان در نرود، شمارش آن را از سمت گیربکس ایفا دهید که ولی اصولی‌خیس هم است.

گام دوم:

به اندازه‌ها توجه نمائید
در هنگامی که در حالا محکم کردن کپه‌ها می باشید مراقب باشید که مکان کپه‌های 2 و 4 با هم عوض نشوند که در صورتیکه غیر از این باشد، کپه 4 که قطر آن از قطر کپه 2 والا خیس میباشد میشکند. بعداز این که‌این مرحله را از راز گذراندید، می بایست میکرومتر را با آچار اختصاصی خودش به کالیبر موردنظر خویش کالیبره فرمائید. پرسش این جا میباشد که مشقت میکرومتر بایستی چه معیار باشد؟ پاسخ این سول 0-25 تمایل متر میباشد. اعتنا داشته باشید که تیغه‌های فیلر مبتلا ساییدگی و خوردگی نشده باشد و نصیب نوک فیلر می بایست به طور کامل تندرست باشد. همینطور می بایست از تندرست بودن بخش برجستگی بادامک و سطح استکانی که صاف میباشد اعتقادوباور نتایج فرمائید که هر دو عهدوپیمان ساییده و خورده نشده باشند. در شرایطی‌که این نکات را رعایت نکنیم پس از مدتی شاهد خلاصی بیشتراز حد خوا هیم بود.

روش فیلرگیری سرسیلندر
فیلرگیری در خودرو که یکی پروسه شیم بندی سرسیلندراست به دو شیوه اعمال می‌گردد؛ وقتی که سرسیلندر سرجای خودش بسته گردیده است و دوم سرسیلندر از موتور گشوده گردیده و به صورت مستقل آیتم تعمیر قرار می گیرد.

هنگامی سرسیلندر روی موتور باشد
گشوده این نکته را در شیم بندی سرسیلندر یادآور می‌شویم که پیش از استارت عمل بگذارید موتور سرد گردد. روپوش بالایی نصیب محافظ تسمه تایم را برمی‌داریم و چرخ سمت محصل راننده را با جک بالا می بریم. دنده ماشین را در دنده پنج قرار می دهیم و با امداد دست، چرخ اتومبیل را می‌چرخانیم. این فعالیت برای این اجرا می‌گردد که شکاف مبلغی تمایل سوپاپ با شکاف منحصربه‌فرد تایم روی سرسیلند در یک مقام قرار بگیرند. بعد از آن پیچ هرزگرد را در تسمه تایم شل و ول میکنیم و با جداگانه کردن تسمه از رغبت سوپاپ، وهله به خلاص کردن گیربکس می کنیم و ماشین را از روی جک یا این که خرک پیاده میکنیم. قالپاق سرسیلندر را گشوده میکنیم و پیچ 5 آلنی را که در پشت کپه شماره 1 از طرف گیربکس بسته می‌گردد را گشوده می کنیم. بعد روغن درون پیاله‌های سرسیلندر را توسط سرنگ خالی میکنیم. در خودروهایی مانند پژو 405 ملاک برای جاری ساختن شیم بندی سرسیلندر و کار فیلرگیری، عمود بود بادامک روی سطح استکانی میباشد و خیر وضعیت قیچی سوپاپ!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.