چهارشنبه ۰۳ بهمن ۰۳

نحوه عملکرد فیلتر روغن

مقالات قطعات یدکی خودرو های چینی

نحوه عملکرد فیلتر روغن

۱ بازديد
اویل پمپ تعبیه‌گردیده در سیستم روانکاری، که انرژی خویش را از تسمه تایم یا این که تسمه پروانه اخذ می‌نماید، روغن را از مخزن منحصر به‌سمت غربال هدایت می‌نماید.
 
 
روغن از روش رخنه‌‌هایی که در بالای غربال درنظرگرفته شده به‌سمت قسمت منزه‌کننده آن سرازیر می‌گردد. تعداد و شعاع این رخنه‌‌ها دبی روغن ورودی را گزینش می‌نمایند.
 
 
هرچه شکاف‌ها بیشتر و بزرگتر باشند روغن ورودی به غربال نیز بیشتر خواهد بود در فیض فشار و وسعت روغن ورودی به موتور نیز ارتقاء می یابد.
 
درین مسیر، پشت سوارخ‌ها روی غربال یک روزنه ایمنی وجود داراست که از ورود آلودگی‌های فرنگی به آن پیشگیری می‌نماید. روغن بعداز عبور از شکاف‌ها با فشار این روزنه را گشوده می‌نماید و وارد نصیب مهم غربال می گردد و روزنه بعد از عبور روغن برای تامین دوباره قسمت منزه‌کننده و پیشگیری از خروج روغن فورا بسته می گردد. رخنه‌‌ها و روزنه محافظ به شکلی درنظرگرفته شده‌اند که روغن از گوشه‌ها وارد محیط مهم گردد. در قسمت اساسی که نصیب تصفیه ساز نیز میباشد، فیلترهایی از محصول سلولز یا این که الیاف تصنعی وجود داراست که روغن با عبور از آن ها به طور کامل پاک گردیده و آلودگی‌های احتمالی آن از فی مابین می‌رود. این فیلترها به‌شکل پره‌های یک توربین بدور استوانه‌ای تو خالی چرخیده‌اند و دیواره استوانه دارنده شکاف‌هایی میباشد که ادامه مسیر روغن را تشکیل میدهند. روغن با ورود بدین استوانه با فشار به سمت خروجی و آنگاه موتور تکان می‌نماید.
 
خصوصیت‌های اصلی غربال روغن کیفیت عالی
فیلترهای روغن در اشکال گوناگون و کیفیت خوب‌های مختلف ایجاد می شوند که در خودروهای متنوع از این گونه های استعمال میشود. فیلترها همینطور در بعدها متعدد ساخت و ساز می شوند که‌این بعدها متفاوت برای کاربرد آنها در خودرویی معلوم در حیث گرفته می‌گردد. ولی مجموعاَ یک غربال با کیفیت خصوصیت‌های مشخصی داراست که می بایست برای همت بهترش به آنها اعتنا خواهد شد.
 
از شیت یا این که غربال کیفیت عالی، با قابلیت و امکان جداسازی و تصفیه بالا بهره مند باشد.
تعداد برگه‌ها یا این که فیلترها در آن زیاد باشد.
غربال یا این که برگه‌ها در قبال فشار روغن مقاوم باشند و در گیر پاره گی نشوند.
محیط مهم از مقاومت موردنیاز در قبال فشار و حرارت بهره مند باشد.
مجرای مرکزی و دیواره آن در قبال فشار و خوردگی مقاوم باشد و مبتلا زنگ‌زدگی نشود.
از عایق‌بندی مطلوب بهره مند باشد و از نفوذ آب یا این که ذرات دیگر به داخل روغن و محیط پیشگیری نماید. همینطور از خروج و نشت روغن پرهیز کند.
دارنده سوپاپ باور باشد.
همینطور غربال در هر خودرو می بایست متناسب با فشار اویل پمپ باشد. در غیر این شکل فشار بالای روغن ممکن میباشد منجر پاره گی صفحه‌ها و سوراخ میل کردن محیط غربال خواهد شد. به‌خصوص در‌حالتی که سوپاپ اعتقاد وظیفه خویش را به‌نیکی اعمال ندهد. درین مواقع روغن در تاثیر پاره گی صفحه‌ها به‌خیر و خوبی تصفیه نشده و در تاثیر شکاف یا این که ناکامی محیط به خارج نشت می‌نماید. این کارداران در وسعت و فشار مناسب روغن برای موتور تأثیر داشته کوشش سیستم روغن‌کاری را تضعیف می‌نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.