محافظت فشار در سیستم خنککننده خودرو التفات متعددی دارااست.
زمانی که مایع خنککننده در فشار بالا قراردارد، نقطه جوش آن نیز ارتقا مییابد.
این خصوصیت به موتور قابلیت می دهد تا در دماهای فراتر شغل نماید فارغ از اینکه مایع خنککننده به جوش بیاید. درب رادیاتور با تهیه فشار، دمای مایع را در اختیار گرفتن کرده و تلاش با صرفه موتور را ضمانت مینماید.
در شکل فساد این قطعه، خیر فقط سیستم خنککننده به صدق عمل نخواهد کرد، بلکه احتمال جوشآوردن مایع خنککننده و در سود جراحت دورازشوخی به موتور نیز ارتقاء مییابد. از این رو، پژوهش عصرای این قطعه و اعتقاد از تندرست بودن آن ضروری میباشد.
طرز کارایی درب رادیاتور
درب رادیاتور از اجزای مختلفی تشکیلشده که کلیه در هماهنگ شدن با یکدیگر وظایف خویش را اجرا میدهند. اجزای مهم آن عبارتند از:
فنر فشار: این فنر وظیفه دارااست فشار درون سیستم را در دست گرفتن نماید. در حالتی که که فشار به حد معینی رسد، فنر فشرده گردیده و روزنهای گشوده میگردد تا مایع خنککننده به مخزن انبساط هدایت گردد.
واشر آببندی: این بخش از درب رادیاتور به خواسته پرهیز از نشت مایع خنککننده پیاده سازی گردیده است. در صورتیکه این واشر وخیم گردد، سیستم فشار خویش را از دست میدهد و کوشش سیستم خنککننده کاهش می یابد.
روزنه برگشتی: زمانی که موتور خنک میگردد و فشار کاهش مییابد، این روزنه گشوده گردیده و مایع خنککننده از مخزن انبساط به رادیاتور بازمیشود.
- ۰ ۰
- ۰ نظر