قطعات متعددی در خودرو وجود داراهستند که با تلاش صحیح خویش به پرنور شدن و جنبش کردن خودرو امداد می نمایند.
بوستر ترمز خودرو به ما یاری اکثری می نماید تا یک رانندگی شل و با خستگی کمتری داشته باشیم و انگیزه آن ارتقاء نیرو و توان فشار پدال به وسیله راننده در هنگام ترمز گیری میباشد.
بوستر ترمز قوطی سیاه رنگی میباشد که در پشت موتور خودرو و معمولا در سمت راننده قراردارد. بوستر از نبود ساخت گردیده بوسیله موتور به کار گیری می نماید تا نیروی وارداتی به سیلندر مهم ترمز بوسیله پای شمارا چندین موازی نماید. بوستر عدم وجود قوطی فلزی میباشد که مشمول یک سوپاپ داهیانه و یک دیافراگم میباشد. میله ای که از راس قوطی می گذرد از یک سو به پیستون سیلندر مهم و از سوی دیگر به پدال ترمز متصل میباشد. بوستر ترمز یکیاز شایسته ترین سیستم های ترمز میباشد که پایه عمل آن قفل نشدن چرخ های ماشین هنگام ترمزگیری فرد راننده میباشد.
در قبلی به جهت وجود ترمز طبلی نیازی به بوستر ترمز عدم وجود، ترمز های طبلی طبیعتا بخشی از نیروی لازم خویش را مهیا می نمایند، ولی از آنجایی که امروزه بیشتر خودرو ها ترمز دیسکی دارا هستند (دست کم در چرخ های جلو) بوستر ترمز از عنایت متعددی منتفع میباشد.
یکی قسمت های مهم بوستر، سوپاپ یک طرفه میباشد، در حالتی که که موتور سکوت باشد و یا این که در لوله های بوستر نشتی به وجود آید، سوپاپ یک طرفه اذن ورود هوا به بوستر را نمی دهد.این اساسی میباشد زیرا بوستر عدم وجود می بایست بتواند تا چند توشه بعد از بی سر و صدا شدن موتور نیروی وارده به پدال را تقویت نماید.
نوع کاربرد بوستر خودرو
بوستر عدم وجود پیاده سازی خوشگل و معمولی ای داراست. این قطعه نیاز به منبع عدم وجود ای داراست تا بتواند شغل نماید. در خودرو های بنزینی موتور نبود قابل قبولی را برای بوستر ساختوساز می نماید. درصورتیکه لوله ای را به محل قابل قبولی از موتور متصل فرمائید می قدرت هوا را به خارج از محیط کشید و عدم وجود نسبی ای ساخت و ساز نمود؛ البته از آنجایی که موتور های دیزل نمی توانند عدم وجود قابل قبولی ساختوساز نمایند در خودرو های دیزلی بایستی از پمپ نبود مجزایی بهره مند شد. در خودرو هایی با بوستر نبود، پدال ترمز منجر شدن فشار به میله ای که از فی مابین بوستر به سیلندر اساسی متصل میباشد، میشود. موتور نبود نسبی را در هر دو سوی دیافراگم ساخت می نماید. در صورتیکه که پدال را فشار می دهید میله سوپاپی را گشوده می نماید که به هوای خارج اذن ی ورود به پشت دیافراگم را میدهد در حالیکه سمت دیگر دیافراگم عدم وجود میماند. بدین شکل فشار وارده بر یک سوی دیافراگم بیشتر میشود کهاین به فشرده شدن پیستون در سیلندر مهم یاری می نماید. وقتی که پدال رها میشود رابطه هوای خارج با پشت دیافراگم جدا گردیده و دو سوی دیافراگم به هم مرتبط میشوند.در فیض در هر دو سوی دیافراگم عدم وجود ساخت می گردد و تمامی ی حالت به موقعیت نخستین گشوده میشود.
- ۰ ۰
- ۰ نظر