چهارشنبه ۲۲ اسفند ۰۳

فن‌های مکانیکی رادیاتور چگونه کار می‌کنند؟

مقالات قطعات یدکی خودرو های چینی

فن‌های مکانیکی رادیاتور چگونه کار می‌کنند؟

۱۴ بازديد

رشته مکانیکی رادیاتور یک طرح کهن از رشته‌های اتومبیل میباشد که هنوز هم به کارگیری می گردد.

لوازم یدکی ماشین چینی

این حرفه مستقیماً روی قرقره پمپ آب موتور نصب گردیده است و بوسیله یک تسمه به جنبش در میاید.

لوازم یدکی چینی

نیرویی که رشته خنک کننده را می‌چرخاند از تمایل لنگ موتور نتایج می شود؛ بدین ترتیب، هنگام چرخش رشته نیز می چرخد. رشته‌های مکانیکی از رشته‌های رادیاتور در اکثری از وسایل و ماشین آلات به غیر از خودروها هم به کار گیری میگردند؛ چون عدم وضوح کمتری دارا هستند و برای چرخاندن آنان تنها به نیروی مکانیکی نیاز دارا هستند.

رشته مکانیکی رادیاتور مدام تا جایی که موتور پر‌نور میباشد شغل می‌نماید. این حرفه با دقت به پیاده سازی، هوا را به درون میکشد یا این که به سمت خارج فشار می دهد تا مایع خنک کننده، رادیاتور را خنک نماید. با این حالا، کلاچ‌های رشته، به حرفه خنک کننده مکانیکی اذن می دهند در شکل ضرورت بی سروصدا و پر‌نور شوند. این زمینه ذیل تأثیر دمای موتور میباشد. دو نوع کلاچ حرفه خنک کننده مکانیکی وجود دارااست که به گستردن پایین می‌باشند:

۱. کلاچ‌های ویسکوز پاداش
این نوع کلاچ‌ها با یک کوپلینگ سیال عمل می‌نمایند و به رشته اذن میدهد تاهنگامیکه موتور به دمای خاصی رسد فعال بمانند. این کلاچ رشته دارنده یک سنسور میباشد که مانند ترموستات فعالیت می‌نماید. در حالتی‌که موتور سرد باشد، کلاچ غیروابسته و حرفه چرخ آزاد میشود. زمانی که موتور گرم می شود، سنسور کوپلینگ چسبناک را مشغول می‌نماید. این فعالیت سبب ساز می‌گردد که قرقره یار با حرفه متصل به آن بچرخد.

۲. کلاچ رشته برقی
کلاچ‌های حرفه برقی بسته به حالت فعلی موتور، می توانند با واحد در اختیار گرفتن موتور (ECU) پر‌نور و بی سر و صدا شوند. این عمل منجر میگردد که چرخش بیشتری نسبت به نوع اولیه داشته باشند چون همت خنک کننده مکانیکی را به شدت در دست گرفتن می‌نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.