در بین جک های سوسماری و روغنی در کارکرد و شیوه استعمال آن تفاوت هایی وجود دارااست که میخواهیم درین بخش و در جهت فهم و شعور خوب از اینکه جک سوسماری چیست و چه تفاوت هایی با جک روغنی داراست به مواقعی که بین آنان تفاوت به وجود آروده اند اشاره کنیم.
بیان این نکته ضروری میباشد که جک سوسماری هم با سیستم روغن فعالیت می نماید و مراد ما از تفاوت بین سوسماری و روغنی مرتبط با شیوه استعمال و کاربرد های آن ها میباشد.
جک سوسماری کار کشته به بلند کردن آحاد خودرو میباشد، البته جک روغنی قابلیت و امکان بلند کردن یک بخش را دارااست.
جک های سوسماری به نسبت جک روغنی وزن بسیار متعددی را میتوانند تحمل کرده و از سطح زمین بلند نمایند.
جک های سوسماری این قابیلت را دارا هستند که تا طول یک متری خورو را بلند نمایند.
جک سوسماری را می اقتدار در هر کجای خورد قرار بخشید و آن را بلند کرد.
جک های سوسماری دارنده سیستم ایمنی میباشند، یعنی اینکه چنانچه جک از موقعیت معمولی بیرون شد و یا این که وزن بیش تر از حد بود به طور اتومات جک قفل می گردد.
تفاوت های سیستم های بادی و هیدرولیک چیست؟
جک ها دارنده اشکال مختلفی میباشند که با یاری فشار هوا ( پنوماتیک) و یا این که فشار روغن ( هیدرولیک) سیلندر باطن جک را تکان داده و صعودی هدایت می نمایند و میخواهیم به تفاوت های جانور دربین این دو مکانیزم اشاره کنیم. اولی و اساسی تفاوت همان گونه که گفتیم طرز ایفا فشار میباشد و از سایر تفاوت ها می شود به نوع سیستم آن ها اشاره نمود یعنی اینکه در سیستم های پنوماتیک روغن داخل یک مخزن محافظت میشوند، در پنوماتیک یا این که بادی با فشار هوای مکش گردیده از فضا خارج جاری ساختن نیرو روی جنبش سیلندر جاری ساختن میشود. روغن در سیتم های هیدرولیک را می شود به بازه زمانی متعددی به کار گرفت البته فشار باد ساخت گردیده در جک های پنوماتیک بعد از هر توشه جاری ساختن فشار به خارج از سیلندر آزاد میگردند.
- ۰ ۰
- ۰ نظر